Odpowiedzi

2010-03-21T17:29:19+01:00
Są od dawna niszczone przez ludzi, którzy wykorzystują je w różny sposób. Widłaki są zbierane jako rośliny dekoracyjne do ozdoby świątecznych stołów, ołtarzy do bukietów itp.(ponieważ są roślinami zimo zielnymi) Dawniej stosowane były w medycynie jako środki wymiotne i moczopędne, a ich zarodniki służyły do osuszania sączących się ran.Gdyby nie były pod ochroną, dzisiaj co niektórzy też stosowali by je w leczeniu.Z uwagi na rabunkowa gospodarkę mogły by ulec zagładzie. Dlatego podlegają całkowitej ochronie. I jeszcze jedno: są roślinami,które występują tylko w określonych miejscach Nie są pospolite-stąd większa możliwość ich wytępienia.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:57:37+01:00
Widłaki były dawniej rośliną wykorzystywaną do medycyny.Ludzie często je zrywały i przez to prawie wymarły całkowicie,dlatego są teraz pod ochroną ścisłą w Polsce
1 5 1