Nie mogę poradzić sobie z tym zadaniem. Jeżeli ktoś to rozumie i potrafi dobrze wykonać to bardzo proszę o pomoc. Z góry Dziękuje!

O to treść zadania:
W pewnym trójkącie jeden z kątów jest dwa razy większy od drugiego i o 20 stopni mniejszy od trzeciego. Oblicz miary kątów tego trójkąta.

2

Odpowiedzi

2010-03-21T16:58:54+01:00
I kąt - x
II kąt - 1/2x
III kąt - x + 20

180 = x + 1/2x + x + 20
160 = 5/2x
x = 64

1/2x = 32

x + 20 = 84
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:00:56+01:00
X-jeden kąt
2x+20 st- kat trzeci
2x-kąt drugi o dwa razy większy od 1 i o 20st mniejszy od 3

x+2x+20+2x=180
5x+20=180
5x=180-20 /:5
x=32 st
kąt pierwszy 32st
kat drugi 64st

kąt trzeci 84 stopni