Odpowiedzi

2009-10-27T19:42:59+01:00
Chłopcy w wieku 7-30 lat musieli odbywać służbę wojskową
nie mieli w tym czasie rodziny, majątku
najważniejsze były mięśnie i dyscyplina
4 3 4
2009-10-27T22:05:42+01:00
1.podlegali mu przede wszystkim dzieci plci meskiej w wieku 7-20lat
2.Nie bylo w nim czegos takiego jak zycie prywatne
3.trwalo ono przez cale zycie
4.przepisy panstwowe oraz obyczaje regulowaly kazdy szczegol zycia a za nieprzestrzeganie ich wymierzaly surowe kary
5.wiele czasu poswiecano cwiczeniom fizycznym
3 4 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-28T00:17:52+01:00
-po urodzeniu rada starszych badała noworodka i decydowała o jego dalszym losie-zdrowi chłopcy otrzymywali przydział ziemi i prawo do życia,dzieci chore były porzucane w górach
-po ukończeniu 7 lat chłopcy przebywali razem w obozie,bawiąc się i ucząc-każdy musiał nauczyć się słuchać,znosić zmęczenie,zwyciężać w walce,śpiewać,chodzić boso,znosić niewygody,głód,różnice temperatur oraz kary cielesne;kraść,kłamać,znać szczegóły życia publicznego i bohaterów oraz dzieje Sparty i jej prawa
-w wieku 20-30 lat wszyscy podlegali koszarowaniu przez cały dzień,doskonaląc się w sztuce wojennej
-po ukończeniu 30 lat młody człowiek miał prawo się 0żenić,był pełnoprawnym obywatelem Sparty,dostawał od państwa ziemię z helotami
-do 60 raku życia miał obowiązek uczestniczyć w ćwiczeniach wojskowych,brał udział w zgromadzeniu ludowym
-dziewczęta musiały być wzorowymi żonami i matkami,znosić cierpienia i dodawać otuchy i ducha walki idącym na wojnę-"wróć z tarczą lub na tarczy"
6 4 6