Uzupełnij tabelę.

Rodzaj bodzca ||| Receptor ||| Przykład bodzca
-------------------------------------------------------------------
???????????????? ||| Czopki ||| ??? ?????????
-------------------------------------------------------------------
?? ?????????????? ||| Pręciki ||| ????????????

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T17:14:25+01:00

Rodzaj bodźca ||| Receptor ||| Przykład bodźca
-------------------------------------------------------------------
światło ||| Czopki || kolor obrazu
-------------------------------------------------------------------
światło ||| Pręciki ||| jasność światła
Pozdrawiam!
7 4 7
2010-03-21T17:23:37+01:00
Receptor np: drogi nerwowej np: ukłucie szpilką w palec powoduje odruch bezwarunkowy.
Pręciki w siatkówce oka powodują czarno-białe widzenie przy słabym oświetleniu.
Czopki w siatkówce oka umożliwiają widzenie kolorów przy dobrym oświetleniu.
Czopki i pręciki są światłoczułymi receptorami oka
3 5 3