Odpowiedzi

2009-10-27T19:42:48+01:00
Potoczna nazwa systemu śledczo-sądowniczego powołanego w Kościele katolickim w XIII wieku do tropienia, nawracania i karania heretyków, działająca w oparciu o postanowienia ujęte w dokumentach soborowych, synodalnych oraz bullach papieskich.
12 3 12
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T19:43:26+01:00
Instytucja policyjno-sądowa Kościoła katolickiego, sięgająca swymi początkami IV w. Rzeczywista jednak działalność inkwizycji rozpoczęła się w 1184, gdy papież Lucjusz III rozkazał wszystkim biskupom zwalczanie herezji, a sądy biskupie otrzymały nazwę sądów inkwizycyjnych. Ich tryb postępowania określił synod w Tuluzie w 1229.
9 4 9
2009-10-27T19:46:03+01:00
To kościelna instytucja sądowniczo-śledcza powołana w XIII wieku. Zajmowała się m.im. "nawracaniem" heretyków i wpisywaniem nieuznanych za właściwe przez cenzorów ksiąg na listę zakazaną (choćby 'O Obrotach ciał niebieskich' Kopernika ze względu na "fałszywą" teorię heliocentryczną)
4 5 4