Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:04:08+01:00
Barometr- przyrząd służący do pomiaru ciśnienia atmosferycznego.

Ciśnienie atmosferyczne - słup powietrza atmosferycznego, jaki działa swoją masą na powierzchnię Ziemi. Średnia wartość ciśnienia wynosi 1013 hPa.
2010-03-21T17:05:49+01:00
Barometr- jest to przyrzad pomiarowy. Oblicza sie nim cisnienie atmosferyczne
cisnienie atmsosferyczne-jest to nacisk na powierznie ziemi
2010-03-21T17:07:27+01:00
Barometr to takie urządzenie służące do pomiaru ciśnienia atmosferycznego.
Ciśnienie atmosferyczne jest to nacisk jaki swoim ciężarem wywiera słup powietrza na jednostkę powierzchni. Wraz ze wzrostem grubości warstwy powietrza rośnie ciśnienie. Biorąc pod uwagę dwie warstwy o tej samej wysokości ciśnienie wyższe wywiera słup chłodniejszego powietrza, co jest pozornie sprzeczne z równaniem Claperona: p = Q*R*T
gdzie
R - stała gazowa
Q - gęstość powietrza
T - temperatura powietrza