Odpowiedzi

2010-03-21T17:17:34+01:00
Benedyktyni.
Zakon Benedyktynów zajmuje się jak każdy inny pracą ręczną i modlitwą.
Jednak zakonnicy ci zaczęli zajmować się także pracą przy przepisywaniu ksiąg i dokumentów.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:06:40+01:00
Franciszkański Zakon Świeckich jest wspólnotą wiernych, którzy żyjąc wśród świata, starają się zdążać do doskonałości chrześcijańskiej pod kierunkiem i w duchu zakonu franciszkańskiego, ale w sposób odpowiadający świeckim, stosownie do reguły, którą ułożył dla nich św. Franciszek.
Tercjarze mają obowiązek podtrzymywać życie ewangeliczne, służyć Kościołowi i społeczeństwu w duchu św. Franciszka. Szczególnym ich zadaniem jest tak rozświetlać wszystkie sprawy doczesne, pośród których żyją i w zwyczajnych warunkach życia rodzinnego i społecznego, aby się ustawicznie dokonywały i rozwijały po myśli Chrystusa i aby służyły chwale Stworzyciela i Odkupiciela.
2 5 2