Odpowiedzi

2010-03-21T17:16:54+01:00
4 km/h = 1h
x = 1 5/6 h + 4/6 h = 2 1/2 h

więc x= 10 km czyli tyle przeszedł piechur.

Jeśli 40 min to 10 km , to prędkość rowerzysty wynosi 15 km/h

40 min = 10 km
60 min = x

x= 600 / 40
x= 15 km/h
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:23:48+01:00
2.Piechur idzie z prędkością 4 km/h. Po 1 godz. 50min. Z tego samego miejsca wyrusza rowerzysta, jedzie w ślad za piechurem i dogania go po 40min. Oblicz prędkość rowerzysty
v=4 km/h
t=1 godz. 50min=1 i 5/6h=11/6h
przejechał
S=44/6km=22/3 km
rowerzysta musi nadrobic tę droę

x-prędkośc rowerzysty
22/3 km=2/3x-4 km/h*2/3h /*3

22=2x-8
30=2x
x=15 km/h
4 4 4