Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:17:12+01:00
- sa skladnikiem planktonu
- biora udzial w rozpadaniu sie skal
- sa pokarmem dla ryb czy glonojadow
- sa regulatorami swiatla dzieki nim lepiej siwatlo jest dostarczane dla organizmow
- Wzbogacaja wode w tlen
21 3 21
2010-03-21T17:17:59+01:00
Glony odgrywają w przyrodzie ogromną rolę, gdyż:

- uczestniczą w procesach tworzenia i rozpadu skał,

-regulują dostęp światła słonecznego dla organizmów wodnych,

- wchodzą w skład porostów, a także można je spotkać w ciele niektórych zwierząt np. pierwotniaków,

-biorą udział w krążeniu pierwiastków w przyrodzie np. węgla i tlenu,

- są ważnym składnikiem planktonu,

-produkują we wszystkich morzach świata prawie trzecią część całej podwodnej roślinności, są praktycznie jedynymi producentami materii organicznej w wodach,

- stanowią pokarm dla innych organizmów, są
niezbędne dla wielu ryb, np. glonojadów.

- mają decydujący wpływ na klimat Ziemi. Wzbogacając zbiorniki wodne w tlen wykorzystywany przez zwierzęta stanowią dużą część fotosyntezujących organizmów.
54 4 54