We wraku statku znaleziono skrzynie z monetami.Wśród 300 monet znajdujących się w skrzyni 1,4(w ulamkach zwykłych)czesc stanowiły monety złote,30% stanowiły monety srebne ,a pozostałe monety były miedziane. Ile monet złotych,a ile srebnych znajdowało się w skrzyni? Zapisz obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:22:31+01:00
0,30* 300= 90 srebne
0,25*300= 75 złote
300-90-75=135

Odp: 90 monet srebnych, 75 złotych i 135 miedzianych
19 4 19
2010-03-21T17:29:40+01:00
30% z 300=0,3×300=90 - monety srebrne
¹/₄×300=⁷⁵/₁=75 - złote monety
300-(90+75)=300-165=135 - miedziane monety
19 4 19