Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:34:23+01:00
B) c²= 14²+16²
c²= 196+256
c²=452
c=√452
c=21.5
P=0.5a*h

P=7*21.5=150.5CM²

a=c

wzór (c√3)/2 na 60°
½c na 30°- 21.5*o.5= 10.75
P=7*10.75=75.25 CM²


PROSZĘ O NAJ ;)
5 1 5
2010-03-21T17:56:53+01:00
Jednym ze wzorow na pole trojkata jest P= 1/2*A*B*sin(AB) czyli mnozymy przez siebie dlugosci bokow oraz sinus kata miedzy nimi.

sin30 = 1/2
sin45 = √2/2
sin60 = √3/2

tak wiec pole trojkata to 1/2*14*16*sinus odpowiedniego kata.

Wyprowadenie w zalaczniku.
3 3 3