Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:29:31+01:00
P=486
p= 6a2
486/6= 81
Pierwiastek z 81= 9
bok ma 9 cm

V=a*a*a
V=9 * 9* 9=729cm3
skala
729/3= 243 to objetość
o bok 9/3= 3 cm
486/3= 162 cm
2010-03-21T17:30:06+01:00
P=6a²
6a²=486 cm ² |÷6
a²=81cm² |√
a=9cm

V=a³
V=9³
V=729cm³

W skali 1:3
a=3cm
2010-03-21T17:32:51+01:00
P=6a²
486=6a² /:6
81=a² /√
a=9

V=a³
V=729 cm³

1:3 czyli pomniejszamy 3 razy . :)

9:3=3 cm

Wymiary sześcianu w skali 1:3 wynoszą 3×3×3 cm.