Pilne, na jutro i przeczytajcie uważnie o co chodzi w zadaniu.

W opakowaniu kremu Xilan było dotychczas 100 ml kremu i krem ten kosztował 12 zł. Producent przygotował dwie wersje promocji tego kremu. Która z tych promocji jest bardziej opłacalna dla klienta? <---


wersja 1
Promocja!
Za tę samą cenę otrzymasz o 20% więcej kremu.


wersja 2
Promocja!
Za tę samą ilość kremu zapłacisz o 20% mniej.

Proszę o obliczenia i rozpisanie tego i z góry
dziękuję ; )

3

Odpowiedzi

2009-10-27T19:59:28+01:00
100 ml=12 zł

wersja I
100 ml= 100%
x=100%+20%

120 ml= 12 zł


wersja II

12 zł= 100%
x=100%-20%

100 ml= 9,6 zł


Wersja I jest lepsza ;)
bo...

120/100=9,6/12
120*12=100*9,6
960(znak mniejszosci)1440
2009-10-27T19:59:39+01:00
I 12 zł - 120ml

10ml - 1zł

II 0.8 * 12=9,6zł

9.6zł - 100ml
10ml - 0,96zł

Odp. Wersja druga jest korzystniejsza.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T20:00:52+01:00
100 ml - 100%
x - 120%
100x = 100*120
100x = 12000/:100
x = 120

w wersji pierwszej otrzymasz 120 ml kremu w cenie 12 zł

100% - 12 zł
20% - x

100x = 12*20
100x = 240/ :100
x = 2,4

12 - 2,4 = 9,6 zł

w wersji drugiej otrzymasz 100 ml kremu w cenie 9,6 zł