Odpowiedzi

2009-10-27T19:58:10+01:00
3cm-wskazówka godzinowa
4cm-wskazówka minutowa

p=pi rdokwadratu
p=3,14 *9
p=28.30
28.30/12=2,5
2009-10-27T20:10:05+01:00
Oblicz średnicę kola rowerowego które na pokonanie odległości 1km musi wykonać 490 obrotów
r-promień koła roweru
2r-średnica koła roweru
1km=1000m
490*2πr=1000
r=1000/(490*2π)
r=1000/3077,2
r=ok.0,32m
2r=ok.0,64m=64cm
odp. średnica koła roweru wynosi około 64 cm

Wskazówki jednego zegara mają długość 4cm i 3 cm, oblicz drogi jakie pokonały końce tych wskazówek w ciągu 12 godzin?

Mała wskazówka pokona w ciągu 12 godzin 12 pełnych obrotów a duża 1 obrót.
Mała przebędzie drogę =12*2π*3cm=72π cm=ok. 226,08 cm
duża przebędzie drogę =2π*4cm=8π cm=ok.25,12 cm


Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T20:10:32+01:00
Z.1
S= 1 km =1000m
n= 490 obrotów
S = n *2*pi*r , r - szukany promień koła
1000 m =490*2*pi*r
r = 1000m :(980*pi) = około 1000m :3077,2 =0,3249 m =
=0,325 m =32,5 cm.
r = 32,5 cm
z.2
r1 =3cm
r2 =4cm ,
t =12 godzin
Wskazówka o długości 3 cm ( godzinna) wykona jeden obrót
w czasie 12 godzin, a wskazówka minutowa ( r2 = 4cm)
wykona w tym czasie 12 obrotów.
c1 =2*pi*r1 =2*3*pi =6*pi
c1 = około 18,84
c2 = 12*2*pi*r2 =24*pi*4 =96*pi
c2 = około 301,44
Odp. W czasie 12 godzin koniec wskazówki godzinowej
pokona drogę około 18,84 cm, a koniec wskazówki
minutowej pokona drogę około 301,44 cm =3,0144 m.