Z podanego fragmentu wypisz wyrazy do tabeli, określając i nazywając części mowy:
Przestraszył się wtedy dworzanin. Wkrótce powinien być na zamku, ale bez garnka nie miał po co iść. Rozkazów królewskich musiał przecież słuchać. Innych zaś garncarzy w promieniu stu kilkometrów nie było. Błagał, proponował już pięćset marek, ale garncarz był nieugięty. Obiecywał już nie wiedomo co, ale wszystko na próżno.
Czasowniki:
Rzeczowniki:
Przymiotniki:
przysłówki:
liczebniki:
przyimki:
spójniki:

Szybciutko mam to na jutro.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:48:47+01:00
Czasowniki:
przestraszył się;być;iść;musiał;było;błagał;proponował;obiecywał
rzeczowniki:
dworzanin;zamek;garnek;rozkaz;garncarze;
przymiotniki:
nieugięty;
przysłówki:
na zamku;
liczebniki:
sto kilometrów
przyimki:
na;w;
spójniki:
ale;
2010-03-21T17:55:19+01:00
Czasowniki:przestraszył się,powinien,nie miał,,musiał,słuchać,nie było,błagał,proponował,był,obiecywał,
rzeczowniki:dworzanin,zamku,garnka,garnciarzy,promieniu,marek,garncarz,kilometrów
przym.:królewskich,innych,nieugięty,
przysłówki:wkrótce,na zamku,
liczebniki:stu,pięćset,