Odpowiedzi

2010-03-21T17:57:52+01:00
Współczesna emigracja Polaków wywołuje wiele problemów. Jednym z nich jest upowszechnienie się zjawiska "drenażu mózgów". Oznacza ona, że wielu wysoko wykwalifikowanych pracowników opuszcza swój rodzimy kraj, bo chociaż mają w nim możliwość pracy w wykonywanym zawodzie, to jednak wolą pracować za granicą za wyższe wynagrodzenie. Z tego powodu z Polski wyjechało wielu lekarzy, dentystów, inżynierów. Jest to bardzo nie korzystne zjawisko. ponieważ w Polsce zaczyna brakować specjalistów. których wykształcenie kosztowało bardzo dużo. Masowa emigracja może także spowodować załamanie systemu emerytalnego w Polsce, gdyż w wyniku wyjazdy wielu osób czynnych zawodowo więcej obywateli będzie pobierało emerytury i renty niż opłacało składki ubezpieczeniowe. Kolejnym problemem emigracji Polaków jest rozpadanie się rodzin. Za granic często wyjeżdża jedno z małżonków, rzadziej obydwoje. Po długim czasie rozłąki rozwodzą się. Bardzo mało małżeństw jest w stanie przetrwać tak długą rozłąkę.
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:02:56+01:00
1) zmiejsza się ludność
2) mniejsza dzietność
3) spada roboczośc