Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T17:52:59+01:00
2CuO+C->CO₂+2Cu
160g 12g 44g x
z prawa zachowania masy:
160g+12g=44g+x
x=172g-44g
x=128g
1 5 1
2010-03-21T17:54:18+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Przede wszystkim tlenek węgla(IV) a nie tlenek węgla(VI)

Z zasady zachowania masy
2CuO + C-------->2Cu + CO2
160g CuO + 12g C----->xg Cu + 44g CO2
160 + 12 = x + 44
172 = x + 44
x = 172 - 44
x = 128g Cu (miedzi)
1 5 1