Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:02:36+01:00
CaCO3 --> CaO + CO2

0,5 mola x g
1 mol 56 g


x=0,5*56/1
x=28g

Odp.W reakcji rozpadu 0,5 mola węglanu wapnia powstanie 28 gram tlenku wapnia
1 5 1
2010-03-21T18:12:25+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCaO=40u+16u=56u
CaCO3----->CaO + CO2
1mol CaCO3--------56g CaO
0,5mola CaCO3------xg CaO
x=0,5*56
x=28g CaO
Powstanie 28 gram tlenku wapnia (CaO)
1 5 1