Oblicz wartość liczbową wyrażenia:
a). 4x-(x+6)+4 dla x=1/3
b). (x2+1)-(x2-2)+10 dla x=2,2
c). (a+4b)-(5+2a)-(3b-5) dla a= -0,1 i b=0,2
d). (-a2+2ab-1)+(a2-4ab+5) dla a=1/4 i b=2


proszę o jak najszybszą odpowiedź i z góry Wam wszystkim dziękuję ;))

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:40:42+01:00
A )4x-(x+6)+4= 4x-x-6+4=3x-2 x=1/3 3*⅓-2=1-2=-1
b) (x2+1)-(x2-2)+10= x²+1-x²+2+10=13
c)(a+4b)-(5+2a)-(3b-5)=a+4b-5-2a-3b+5=a+b a=-0,1 b=0,2 -0,1+0,2=0,1
d)(-a2+2ab-1)+(a2-4ab+5)=-a²+2ab-1+a²-4ab+5=-2ab+4 a=1/4 b=2
-2*1/4*2+4=-1+4=3
2010-03-21T18:45:31+01:00
A).
4x-(x+6)+4 =
4x-x-6+4 =
3x-2 =
3*⅓-2 =
1-2 =
-1

b).
(x2+1)-(x2-2)+10 =
x²+1-x²+2+10 =
13

c).
(a+4b)-(5+2a)-(3b-5) =
a+4b-5-2a-3b+5 =
-a+b =
-(-0,1)+0,2 =
0,3

d).
(-a2+2ab-1)+(a2-4ab+5) =
-a²+2ab-1+a²-4ab+5 =
-2ab+4 =
-2*¼*2+4 =
-1+4 =
3