Oblicz ile na prawdę ważył śnieg zalegający na balkonie, wiedząc, że :
a) wymiary balkonu wynoszą 4 m x 6 m
b) grubość warstwy wynosiła 0,5 m
c) według tablic służących inżynierom do projektowania budynków przyjmuje się, że 1m3 śniegu waży średnio około 250 kg.


NAJSZYBSZĄ ODPOWIEDŹ
WYNAGRADZAM ''NAJ" ;D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Idia
  • Początkujący
2010-03-21T18:03:39+01:00
4m x 6m x 0,5m = 12 m³
12m³ x 250kg = 3000kg
2 3 2
2010-03-21T18:05:36+01:00
P balkonu=4m×6m=24m²
V=24m²×0,5m= 12m³
12m³×250kg=3000kg
3000kg= 3t
Śnieg ważył około 3t.
tak mi się wydaje...
2 3 2