Zadania z pi

tor do jazdy na wrotkach ma krztałt pierscienia .Pole tego toru jest rowne polu wewnetrznego kola . Oblicz poe toru wiedzac ze srednica zewnetrznego okregu ma 20 m.


Wokół okrąglej fontanny o srednicy 6 m jest chodnik o szerokosci 1m. Oblicz powierzchnie chodnika

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T20:40:19+01:00
Ad 1.
Liczymy pole koła obejmujące wewnątrz i pole toru i pole wewnętrznego koła
Śred tego koła to 20 czyli promień 10
P = Пr 2 = 100 П
Ponieważ pole wewnętrzne i pole toru są takie same to
pole toru jest równe
100П / 2 = 50П

ad. 2
Wokół okrąglej fontanny o srednicy 6 m jest chodnik o szerokosci 1m. Oblicz powierzchnie chodnika
Liczymy pow. fontanny P₁= П 3² = 9П
Liczymy pow. obejmującą fontannę i chodnik jednocześnie P₂= П 4² = 16П
Powierzchnia chodnika = Pc = P₂- P₁= 16П - 9П = 7П
1 1 1
2009-10-27T20:42:28+01:00
Zad.2
śz =8 rz =4
św =6 rw=3

Pz =(pi)rz² =16(pi)
Pw =(pi)rw² =9(pi)

Pch = Pz -Pw
Pch = 16(pi)-9(pi) =7(pi)

Odp :Powierzchnia chodnika wynosi 7(pi)