Zad1.
Tata Zosi jest od niej o 3 razy starszy, a Zosia jest od niego mlodsza o 30lat. Ile lat ma Zosia.
Zad2.
Julek i Asia są w sumie o 6 lat starsi od swojego brata Michala, ale każde z nich osobno jest od niego mlodsze:Julek o 7lat, Asia o 2lata. Ile lat mają wszyscy troje?
Prosze o pomoc poniewaz zadanie jest na jutro

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:19:34+01:00
Zad1
x- wiek taty
y - wiek zpsi

x=3y
x=y+30

3y=y+30
2y=30
y=15

x=3*15
x=45
odp:zosia ma 15 lat a jej tata 45

zad2
x- wiek julka
y - wiek asi
z - wiek michała
x+y=z+6
x=z-7
y=z-2

(z-7)+(z-2)=z+6
z-7+z-2=z+6
2z-9=z+6
z=15
x=15-7=8
y=15-2=13

x+y+z=15+13+8=36

odp:michał ma 15 lat julek 8 a asia 13. Razem mają 36lat
2 5 2
2010-03-21T18:20:07+01:00
Zad 1.
x - tata Zosi
y - Zosia
x=3y
y+30=x

z drugiego równania
y+30=3y
2y=30
y=15

x=3y
x=45

odp. Zosia ma 15 lat, tata 45 lat.
2 2 2
2010-03-21T18:20:22+01:00
1 . Zosia ma 10 lat.
bo 30 : 3 = 10
bo 30 lat młodsza jest Zosia a tata 3 razy starszy :)
2 .
Julek - j
Michał - m
Asia - a
j + a = m + 6
m = (m-7)
a=m-2
(m-7)+(m-2)=m+6
m-7+m-2=m+6
2m-9=m+6
m=15
j=15-7=8
a=15-2=13
j+a+m=15+13+8=36
Razem mają 36 lat.
2 1 2