Działka ma kształt kwadratu o bou 30m. Wzdłuż boków działki przy ogrodzeniu wytyczono ścieżkę. Przy dwóch bokach działki ścieżka miała szerokość 0,5m a przy dwóch pozostałych 1,5m. Oblicz, jaką część działki zajmuje ścieżka. Rozważ dwa przypadki.

Dziekuje, pozdro :D

3

Odpowiedzi

2010-03-21T18:13:02+01:00
Pole całości = 30 * 30 P całosci = 900 [m2]
p= 30 m * 0,5 * 2= 30m2
30m-2*0,5m=30m-1m=29m
P1=30*0,5)*2=30m2
P2=30*1,5)*2=90m2

Ścieżka P1+P2=90+30=120
900 - 100%
120 - x x=(120*100)/900=13 i 1/3

Licze na najlepsze:).
1 5 1
2010-03-21T18:21:17+01:00
Pole działki:
30*30=900m²

1 przypadek
2*30*0,5+2*31*1,5=30+93=123

123-x
900-100%

x=100*123:900
x=13 2/3%

2 przypadek

2*30*1,5+2*33*0,5=90+33=123

123-x
900-100%
x=100*123:900
x=13 2/3%

Rysunek do poszczególnych przypadków i obliczeń wysyłam w załączniku... Liczę na naj za większy trud niż pozostali xD
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:28:08+01:00
Pole działki
30m*30m=900mkwadratowych

pole działki bez ścieżki
29,5*28,5=840,75mkwadratowych

900 - 840,75 = 59,25 [m kwadratowych]

na drugi sposób nie potrafię wpaść.;p;p
1 3 1