1.Opisz w jaki sposób chronione są twoje oczy.
2.Omów rolę poszczególnych błon budujących gałkę oczną .
3.Wymień dwie pryczyny noszenia okularów przez ludzi.
4.Opisz , Na czym polega praca okulisty i optyka


PROSZE O ROZWIĄZANIE TO NA JUTRO DAJE 15 pkt

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:28:18+01:00
1. Oczy sa chronione przez powieki. Pod powiekami znajduje sie spojowka w ktorej sa wyspecjalizowane gruczoly produkujace lzy. Lzy nawilzaja oko oraz czyszcza z z kurzu i innych mikro smieci...
2.
A) Blona wlokista- w tej blonie znajduja sie sie: Twardowka i Rogowka. Twardowka jest nieprzepuszczalna dla promieni slonecznych a Rogowka przepuszcza je.
B) Blona naczyniowa- w tej blonie znaduja sie: Teczowka, cialko rzeskowe oraz naczyniowka
C) Siatkowka- Skupia swiatlo odbite i dzieki niej w ogole widzimy...
3.
a) Korekta wady wzrokowej (krotko/dalekowzrocznosc)
b) Korekta zeza...
4. Okulista to lekarz... Zajmujacy sie nie tylko patrzeniem w oczy, ale takze zabiegach chirurgicznych... Optyk to CHYBA ten ktory zajmuje sie bardziej wlasnie krotko i dalekowzrocznoscia. Ale nie jestem pewnien
28 4 28
2010-03-21T18:28:46+01:00
Oczy chronione są przez spojówkę która je pokrywa
aparat ochronny to takze powieki(zabezpieczają przed nadmiarem swiatła i wysychaniem)->rzęsy(zatrzymują cząsteczki pyłów) z rzęsami narząd łzowy który wydziela substancje z niewielką iloscia soli kuchennej o działanii bakteriobójczym

twardówka ochrania oko
naczyniówka odzywia oko zawiera dyza liczbe naczyn krwionosnych włosowatych
siatkówka-warstwa swiatłoczuła
-wady wzroku
-zez(choroba społeczna)

c)myśle że oni dobierają odpowiednie okulary i soczewki w zaleznosci od wady i rozpoznają choroby
(wady krótkowzrocznosc dalekowzrocznosc astygmatyzm )
chorby (jaska katarakta jęczmien zapalenie spojówek odwarstwienie siatkówki
87 1 87