Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:19:13+01:00
U - liczba widokówek Uli
5u - liczba widokówek Ali
2u - liczba widokówek Krysi

u + 5u + 2u = 32
8u = 32
u = 4

Ula ma 4 widokówki
Ala ma 4*5 = 20 widokówek
Krysia ma 2*4 = 8 widokówek
jak masz pytania to pisz na pw
2010-03-21T18:20:04+01:00
Ula = x =4
Ala = 5x = 5 × 4 = 20
Krysia = 2x = 2 × 4 = 8
razem = 32
x + 2x + 5x = 32
8x = 32 ÷ 8
x = 4
2010-03-21T18:41:38+01:00
Widokówki:
x - Ala
y - ula
z - Krysia

x+y+z=32
2y=z
5y=x

5y+y+2y=32
8y=32 |:8
y=4

x=4*5=20
y=4
z=2*4=8