Szymon zdobył 54 punkty ze sprawdzianu składającego się z 15 zadań. Za każdą dobrą odpowiedź otrzymywał 5 punktów, a za złą lub brak odpowiedzi tracił 2 punkty. Ile zadań rozwiązał prawidłowo?? zad.15 str. 182 podręcznik Matematyka 1 wydawnictwo Matematyka z plusem (podręcznik do nowej podstawy programowej)

bardzo proszę o sumienne i łatwe do zrozumienia rozwiązanie. Pilne bo na jutro !!!!!
W zamian bardzo chętnie pomogę z historii jeśli osoba rozwiązująca moje zadanie wyśle mi wiadomość prywatną ze takiej pomocy potrzebuje i zamieściła zadanie na zadane.pl

z góry dziex i podro thomaskiller :)

2

Odpowiedzi

2010-03-21T18:22:13+01:00
X- prawidłowe odpowiedzi
y - błędne odpowiedzi

x+y=15
5x-2y=54

y=15-x
5x-2(15-x)=54
5x-30+2x=54
7x=84
x=12

y=15-12
y=3

odp: Szymon rozwiązał prawidłowo 12 zadań .
175 3 175
Komentarz został usunięty
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T18:25:19+01:00
X- prawidłowe rozwiązania
15-x -złe lub brak odpowiedzi

x5+(15-x)razy(-2)=54
5X-30+2X=54
7X-30=54 /+30
7X=84 /:7
X=12
odp. Szymon prawidłowo rozwiązał 12 zadań.

Jestem pewna bo my w czwartek też to mieliśmy na lekcji.Liczę na naj !!! ;-)
619 4 619