Odpowiedzi

2010-03-21T18:26:00+01:00
L=j+15
l+5=2(j+5)

j+15+5=2j+10
j+20=2j+10
j=10 jola obecnie
l=j+15=10+15=25 leszek obecnie

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:26:21+01:00
Leszek jest starszy o 15 lat czyli zaliczmy że ma 15 a za 5 lat będzie dwa razy starszy od JOli . czyli 2*15 = 30+5=35 --> Leszek tyle ma lat a jola ma lat 15 ponieważ od leszka wtedy odliczymy 5 i podzielimy na 2 i wyjdzie 15 :) licze na naj :) wszystko masz wyjasnione jc to pisz
3 3 3
2010-03-21T18:29:01+01:00
X- wiek Leszka
y- wiek Joli

y+15=x
2(y+5)=x+5

y-x=-15
2y-x=-5 /×(-1)

y-x=-15
-2y+x=5

-y=-10
y=10

x=y+15
x=25

Odp.: Jola ma 10 lat, a Leszek 25.

5 3 5