Proszę o rozwiązanie tych kilku zadań z matematyki ; )
informacje :
Jajko kurze .
& 5.1 Ustala się następujące kategorie :
1 ) jaja klasy ,, A '' ( wagowe )
a) kategoria XL - jaja bardzo duże o wadze od 73 g ;
b) kategoria L - jaja duże o wadze od 63 g do 72,9 g ;
c) kategoria M - jaja średnie o wadze od 53 g do 62,9 g ;
d) kategoria S - jaja małe o wadze poniżej 53 g .
Zad . 1
Oblicz średnią masę jaja kategorii L. Wynik podaj z dokładnością do jednego miejsca po przecinku .

Zad . 2
Pani Kasia kupiła 12 jaj tej samej kategorii. Ich łączna masa równała się 0,9 kg. Jakiej kategorii jaja wybrała pani Kasia ?

Zad . 3
Jajo strusia waży od 1,5 kg do 2,4 kg. Ile średniej wielkości jaj kurzych kategorii M może zastąpić jedno średniej wielkości jajo strusia ?

Zad . 4
Prawdziwymi dziełami sztuki złotniczej i obiektem westchnień kolekcjonerów są jajka Faberge. Jedno z takich jaj, wyposażone w zegar i ozdobione miniaturowym kogutem , sprzedano na aukcji za rekordową sumę 18,5 mln dolarów. Przyjmując kurs dolara 3,3915 zł, oblicz cenę sprzedaży tego cennego jajka w złotych .

Proszę , o jak najszybszą pomoc . Te zadania są na jutro . ; ))

3

Odpowiedzi

2010-03-21T18:35:47+01:00
Zad1
72,9-63=9,9g
odp.a)kategoria XL - jaja bardzo duże o wadze od 73 g ;
zad2
0,9/12=0,075g
zad3
2,4-1,5=0,9kg
2010-03-21T18:42:24+01:00
Zad. 1
63+72,9= 135,9g
135,9÷2=67,9g

zad.3
Średnia waga jaja kategorii M:
53+62,9=115,9
115,9÷2=57,95g
Średnia wielkość jaja strusia:
1,5+2,4=3,9kg
3,9÷2=1,95kg = 1950g
1950÷57,95=33,64≈34 jaja
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:44:30+01:00
Zad 1
kategoria L 63 g do 72,9 g
srednio (63+72,9)/2=67,9 gram

zad 2.
12 jaj - 900 gram
jedno jajo 900/12= 75 gram kategoria XL

zad 3.
strusie 1500 g do 2400 g
srednio 1950 gram

kurze 53 g do 62,9 g
srednio 57,95
dzielimy wage strusiego przez wage kurzego
1950 g / 57,95 około 33 jajka

zad 4.
18 500 000 dolarów
1 dolar - 3,3915 zł
18 500 000 * 3,3915 = 62 742 750 zł
2 3 2