Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T18:27:09+01:00
Destruenci to organizmy żywiące się martwą materią organiczną i są one zawsze na końcu lub początku łańcucha troficznego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:28:18+01:00
Destruenci, reducenci, grupa organizmów glebowych z różnych grup systematycznych (przede wszystkim bakterii, nicieni, pierścienic i owadów), będąca najważniejszym ogniwem w łańcuchu pokarmowym ekosystemu, której rolą jest rozkład (mineralizacja) martwej materii organicznej (detrytusu) wytworzonej przez producentów, na proste składniki mineralne, dwutlenek węgla i wodę.

Ich działalność umożliwia powtórne włączenie składników pokarmowych (biogenów) do cyklu obiegu materii w ekosystemie, przez co nazywane są jego "wąskim gardłem". Fauna glebowa mająca udział w tym procesie dzieli się na mikrofaunę (np. skoczogonki, roztocza i nicienie) i mezofaunę glebową (np. dżdżownice i inne skąposzczety, równonogi, dwuparce i duże larwy owadów
liczę na naj:)
1 3 1
2010-03-21T18:29:27+01:00
Jeżeli chodzi ci o destruentów to są to organizmy,które rozkładają szczątki roślin i zwierząt np. na siarkowodór.Np. grzyby i bakterie