Podstawą graniastosłupa prostego jest romb o przekątnych równych 6 cm i 8 cm.
Oblicz pole powierzchni tego graniastosłupa wiedząc że krawędzie jego podstawy ma 5 cm długości a wysokość 3 razy dłuższa.


prosze o szybką odpowiedz.....daje naj....:)

2

Odpowiedzi

2010-03-21T18:28:31+01:00
Pole podstawy rąbu= 6*8=48 cm kw.
pole powierzchni bocznej= 5*15=75 cm kwadratowych

pole powierzchni= 48*2+75*4=684 cm kwadratowe
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:30:42+01:00
Pc = 2*Pp + Pb
e = 6 cm
f = 8 cm
a = 5 cm
h = 3*5 cm =15cm

Pp = (e+f)/2 = (6+8)/2 = 7cm2
Pb = 4*a*h = 4*5*15= 300cm2
Pc= 2*7+300 = 314cm2
1 1 1