Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T20:18:45+01:00
A) tektonicze- powstały poprzez wypełnienie się wodą szczelin w skorupie ziemskiej. Są to często najgłębsze jeziora

b)przybrzeżne- wiatr niosący piasek odgradza nim część morza, jest to właśnie jezioro przybrzeżnie. Przykład takiego odgradzania- Hel, prawdopodobnie Zatoka Gdańska będzie w przyszłości jeziorem

c)śródgórskie- przy ustępowaniu lodowca, w cyrkach pozotawała woda tworząc jeziora. Nazywamy je również jeziorami cyrkowymi.
2 4 2
2009-10-27T21:06:33+01:00
Przepraszam ale się pomyliłam
a = jeziora zajmujące wydłużone rozpadliny zwane rowami tektonicznymi -obszar pomiędzy uskokami tektonicznymi; często są one zgrupowane i tworzą ciągi, czego przykładem jest system rowów na wschodzie Afryki

b = Jeziora przybrzeżne (przymorskie) powstały przez oddzielenie od morza niewielkich zatok, limanów, lagun i zalewów za pomocą wałów brzegowych,

c = Przepraszam nie wiem

Jeżeli możesz to nie dodawaj tego do błędnych odp jesli nie będzie ci się coś zgadzać ... będe bardzo wdzieczna
1 5 1