Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:37:53+01:00
Gady zaliczane są do owodniowców,ponieważ w okresie rozwoju zarodkowego powstają wody płodowe(owodnia i omocznia)
2010-03-21T18:38:50+01:00
Dlatego, że w okresie rozrodczym płód jest otoczony błoną która zwie się - owodnia
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T18:39:46+01:00
Gady są owodniowcami ponieważ w rozwoju zarodkowym wykształcają się błony płodowe:owodnia,omocznia i kosmówka.
OWODNIA-zapewnia środowisko wodne dla zarodka,zabezpiecza przed wyschnięciem,amortyzuje wstrząsy.
OMOCZNIA-zbiera szkodliwe produkty przemiany materii.
KOSMÓWKA-ochrania przed czynnikami zewnętrznymi i bierze udział w wymianie gazowej.