Odpowiedzi

2010-03-21T18:39:33+01:00
1. Skóra pokryta łuskami lub płytkami kostnymi - chroni ona przed wpływem niekorzystnych czynników zewnętrznych.
2. Lepiej niz u plazow rozwiniete kończyny - umożliwiają i ułatwiają swobodne przemieszczanie się po lądzie.
3. Wyspecjalizowane kończyny - pomagają w wykonywaniu różnorodnych czynności, np. w zbieraniu, chwytaniu itp.
4. Błony plodowe wystepujace wewnatrz jaja - zapewniają odpowiednie środowisko i warunki rozwijającemu się płodowi.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T18:41:32+01:00
1.Skora pokryta luskami lub plytkami kostnymi
NIE TRACĄ PRZEZ SKÓRĘ POTRZEBNEJ WODY W ORGANIZMIE;
2.lepiej niz u plazow rozwiniete konczyny
MOGĄ SPRAWNIEJ PORUSZAĆ SIĘ PO LĄDZIE;
3.wyspecjalizowane konczyny
PRZEMIESZCZAĆ SIĘ MOGĄ PO NP. DRZEWIE GDZIE PŁAZY TAK ZBYTNIO NIE MOGĄ
4.blony plodowe wystepujace wewnatzr jaja
UMOŻLIWIAJĄ ROZWÓJ ZARODKA NA LĄDZIE;
POZDRAWIAM!
4 4 4
2010-03-21T19:34:15+01:00
1.Skora pokryta luskami lub plytkami kostnymi- chroni przed parowaniem wody, której na lądzie jest mało więc nie mogą jej zbyt dużo tracić, ponadto ochrania to mechanicznie skórę- jest to przydatne gdyż na lądzie latwiej jest ją uszkodzić niż w wodzie.

2.lepiej niz u plazow rozwiniete konczyny- mogą się swobodnie poruszać po lądzie- szybko i sprawnie.

3.wyspecjalizowane konczyny- mogą się wspinać po drzewach i pokonywać różne przeszkody, których na lądzie jest mnóstwo

4.blony plodowe wystepujace wewnatrz jaja- zarodek jest dodatkowo chroniony przed uszkodzeniami, bo na lądzie o uszkodzenie jest łatwiej
3 3 3