Odpowiedzi

2010-03-21T18:42:01+01:00
P= wiek pani obecnie
c=wiek corki obecnie
p=7c
p+20=2(c+20)

wstawiam do drugiego
7c+20=2c+40
5c=20
c=4
p=7c=28

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:43:25+01:00
X-wiek córki
7x-wiek pani

za 20 lat
7x+20=2*(x+20)
7x+20=2x+40
7x-2x=40-20
5x=20/:5
x=4-wiek córki

7x=7*4=28-wiek pani
odp.pani ma 28 lat

2010-03-21T18:45:02+01:00
Obecnie:
mama 7x
córka x

Za 20 lat
mama 7x+20
córka x+20

7x+20=2(x+20)
7x+20=2x+40
7x-2x=40-20
5x=20
x=4

Obecnie:
mama 7x=7*4=28
córka x=4

Za 20 lat
mama 7x+20=28+20=48
córka x+20=4+20=24

Spr.
28=7*4
28=28

48=2*24
48=48
Odp.
Ta pani ma 28 lat, z córka 4 lata.
pozdrawiam:)