Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:59:16+01:00
Objawy uzależnienia od alkoholu:
-Zaburzenia pamięci i świadomości
-Objawy abstynencyjne
Gdy człowiek przerywa dłuższe picie lub zmniejsza ilość wypijanego trunku pojawiają się bardzo przykre objawy - niepokój i drażliwość, dreszcze i drżenie kończyn, skurcze mięśniowe, poty, nudności, a nawet zaburzenia świadomości i majaczenia. Osoba uzależniona stara się szybko usunąć te cierpienia przy pomocy alkoholu.
-Subiektywne poczucie łaknienia alkoholu
-Koncentracja życia wokół picia
-Nawroty picia po próbach utrzymywania okresowej abstynencji
Objawy uzależnienia od tytoniu:
-palenie podczas choroby.
-palenie ponad 20 papierosów dziennie;
-częste i głębokie zaciąganie się dymem tytoniowym;
Profilaktyka chorób układu krążenia:
-należy jeśc dużo owoców, warzyw , które są bogate w witaminy
-należy ograniczac spożywanie tłuszczów zwierzęcych
- należy przyjmowac dużo płynów w ciągu dnia
Profilaktyka chorób nowotwortowych:
- Badanie palpacyjne prostaty (mężczyźni po 50 roku życia lub po 40, gdy rak prostaty występował w rodzinie).
-Cytologia (wszystkie kobiety w ciągu 3 lat od rozpoczęcia życia płciowego, lecz nie później niż po 21 roku życia).
- Mammografia (kobiety po 50 roku życia).
- Badanie obecności krwi w kale (po 45 roku życia).
Dasz najj
1 5 1
2010-03-21T19:12:20+01:00
Objawy uzależnienia od alkoholu.
- niepokój i drażliwość, dreszcze i drżenie kończyn, skurcze mięśniowe, poty, nudności, a nawet zaburzenia świadomości i majaczenia. Osoba uzależniona stara się szybko usunąć te cierpienia przy pomocy alkoholu
-zaburzenia pamieci i swiadomosci
-Obecność alkoholu w życiu codziennym staje się czymś bardzo ważnym, dużo uwagi i zabiegów jest skoncentrowanych wokół okazji do wypicia i dostępności alkoholu.

objawy uzaleznienia od tytoniu.
-palenie ponad 20 papierosów dziennie
-czeste i głebokie zaciaganie sie dymem tytoniowym
-wypalenie pierwszego papierosa w ciągu 30 min. po obudzeniu się (często na czczo);

zasady profilaktyki chorób układu krążenia.
-DIETA I ANTYOKSYDANTY
- RZUCENIE PALENIA
– RUCH
- OGRANICZENIE ALKOHOLU
- KONTROLA CIŚNIENIA KRWI
– NAUKA RADZENIA SOBIE ZE STRESEM

zasady profilaktyki chorób nowotworowych.
-Badanie palpacyjne prostaty (mężczyźni po 50 roku życia lub po 40, gdy rak prostaty występował w rodzinie).
-Cytologia (wszystkie kobiety w ciągu 3 lat od rozpoczęcia życia płciowego, lecz nie później niż po 21 roku życia).
-Mammografia (kobiety po 50 roku życia).
-Badanie obecności krwi w kale (po 45 roku życia).
3 5 3