Napisz i uzgodnij równania reakcji chemicznych, których zapsy słowne są następujące:
a) chlor + chrom ----------> chlorek chromu (III)
b) żelazo + tlen ---------> tlenek żelaza (II)
c) siarka + sód ----------> siarczek sodu

Proszę o szybką odpowiedź, bo zadanie muszę mieć gotowe na jutro. :(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T18:54:20+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
A) chlor + chrom ------> chlorek chromu (III)
3 Cl2 + 2 Cr------>2 CrCl3

b) żelazo + tlen ------ tlenek żelaza (II)
2 Fe + O2----->2 FeO

c) siarka + sód -----> siarczek sodu
S + 2 Na------>Na2S
127 3 127
2010-03-21T18:55:57+01:00
3Cl 2 + 2Cr ---> 2CrCl3

2Fe + O2 ---> 2FeO

S + 2Na ----> Na2S


Bardzo proszę i polecam się na przyszłość ;D
89 4 89