Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-21T19:10:14+01:00
Stadia rozwoju człowieka:
-australophitecus:miał postawę wyprostowana,w odróżnieniu od zwierząt,poruszał się na 2 nogach,żył w gromadzie,utrzymywał się ze zbieractwa i myślistwa /pojawił się ok.4-6 mil lat temu /
-homo habilis:poruszał się sprawnie na 2 nogach,świadomie wykorzystywał kamień do produkcji narzedzi,pierwszy rozwój mowy /pojawił się 2,5 mil lat temu /
-homo erectus /człowiek wyprostowany /:umiał wykorzystywać kamień do wykonywania narzędzi,zdobył umiejętność rozpalania ognia /pojawil się ok.2 mil lat temu /
-homo sapiens /człowiek rozumny /:przedstawiciel tego gatunku zamieszkujący Europę to neandertalczyk,żył w gromadzie,działał wspólnie z innymi,wykorzystywał skóry zwierzęce na ubrania,grzebał zmarłych /pojawił się ok.200 tys.lat temu /
-homo sapiens sapiens /człowiek rozumny prawdziwy /:wykonywał bardziej precyzyjne narzędzia,zasiedlił wszystkie kontynenty,miał rozwiniętą wyobrażnię ,pozostawił po sobie dzieła sztuki /malowidła-grota w Lascaux we Francji /.pojawił sie ok. 135 tys.lat temu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:15:22+01:00
1. Australopitek - zamieszkiwał środkowo-wschodnią Afrykę około 4 mln lat temu. Przedstawiciele australopiteków mieli niewielkie mózgi, byli niskiego wzrostu, poruszali się w pozycji pochylonej.

2. Człowiek zręczny, uzdolniony (homo habilis) - pojawił się około 2,5 mln lat temu. Jako pierwszy do zdobywania pożywienia używał prymitywnych narzędzi. Badacze uważają, że jako pierwszy wykształcił pierwotną formę języka.

3. Człowiek wyprostowany (homo erectus) - żył około 1,9 mln do 500 tys. lat temu. Używał narzędzi zwanych pięściakami, wynalazł oszczep, używał ognia.

4. Neandertalczyk (homo neandertalensis) - zamieszkiwał Afrykę, Azję i Europę około 250 tys. lat temu. Przez kilka tysięcy lat grupy neandertalczyków oraz homo sapiens żyły obok siebie.

5. Człowiek rozumny (homo sapiens) - żył około 200 tys. lat temu. Zaczął udoskonalać narzędzia, tworzyć kulturę. Pochodził z Afryki, później rozprzestrzenił się na wszystkie inne kontynenty.

6. Kromaniończyk (Homo sapiens fossilis) - żył od 43 tys. do 10 tys. lat temu, charakteryzował się wysokim wzrostem 180 cm. Znaleziska wskazują, że jako pierwsi wykonywali ozdoby, tworzyli malowidła naścienne oraz mieszkali w domostwach.