Odpowiedzi

2010-03-21T19:06:41+01:00
6(x+2)<24 i 8x-5<2(2+x)

6x + 12 < 24 8x-5<4 + 2x
6x<24-12 8x - 2x < 4 + 5
6x<12/ : 6 6x<9 / : 6
x < 2 x < 1,5


brak liczb całkowitych


2(x+3)>14-2x i 3(-x-3)>-27
2x + 6 > 14 - 2x -3x - 9 > - 27
4x> 14 - 6 - 3x > - 27 + 9
4x> 8/ :4 - 3x >- 18/ :(-3)
x > 2 x< 6


l. naturalne ( całkowite) : 3;4;5


x+1>0,8x+1 i -2,5x+3>2,5-2x
x+1 > 0,8x + 1 -2.5x + 3 > 2.5 - 2x
x - 0.8x > 1 - 1 - 2.5 x + 2x > 2.5 - 3
0.2 x > 0 - 0.5x > - 0.5 / : (-0.5)
x> 0 x < 1


brak l. naturalnych
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:08:56+01:00
Więc zaczynamy ;]

otóż :
6(x+2)<24 i 8x-5<2(2+x)

6x+12<24 i 8x-5<4+2x
6x<12 i 8x-2x<4+5
x<2 i 6x < 9
x<2 i x<9/6
Liczby naturalne to (1.5;2)


2(x+3)>14-2x i 3(-x-3)>-27
2x+6>14-2x i -3x-3>-27
2x+2x>14-6 i -3x>-27+3
4x>12 i -3x>-24
x>3 i x<8
(3;8)

x+1>0,8x+1 i -2,5x+3>2,5-2x
x-0.8x>1-1 i -2.5x+2x>2.5-3
-0.2x>0 (sprzeczne) i -0.5x>-0.5
--------- i x<1
zbiór to 1.