Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-22T01:57:43+01:00
CuCl2 + 2NaOH -> 2NaCl + Cu(OH)2
Z 1 mola chlorku otrzymamy 1 mol wodorotlenku przy 100% wydajności.
Chlorku było 25g, co stanowi 25/(63,5 + 2*35,5) = 25/134,5 = 0,185 mol
0,185 mol Cu(OH)2 waży 0,185 * (63,5+2*16 + 2*1) ≈ 18 g
Ponieważ wydajność wynosiła 75%, więc wytrąciło się :
18 * 0,75 ≈ 13,5 g wodorotlenku miedzi.
2010-03-22T02:15:11+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MCu(OH)2=98u
mCuCl2=135u
CuCl2 + 2NaOH---->2NaCl + Cu(OH)2
135g CuCl2-------98g Cu(OH)2
25g CuCl2---------xg Cu(OH)2
x=18,15g Cu(OH)2

18,15g Cu(OH)2-----100%
xg Cu(OH)2-----------75%
x=13,6g Cu(OH)2