2 prostokątne ogródki mają równe pola.szerokość pierwszego wynosi 12m a drugiego 15m ile potrzeba m bieżącej siatki na ogrodzenie każdej działki, jeżeli długość pierwszej działki jest większa od długości drugiej działki.

Jeżeli owego zadania nie da się rozwiązać nie przyjmuję odpowiedzi bez uzasadnienia.

2

Odpowiedzi

2009-10-27T20:29:56+01:00
wymiary pierwszego prostokąta to 12m i x drugiego to 15m i y skoro pola są te same tzn ze stosunek boków jest odwrotnie proporcjonalny i tak 15:12=5/4 czyli x do y =5/4 czyli x=5m a y 4 m i wtedy obwód pierwszego = 2×12+2×5=34m a drugiego 2×15+2×4=38m oczywiscie te działki mogą miec tez inne wymiary spełniające ten warunek np x=10m a y=8m i wtedy sobie sama policz obwody ale tez moze byc wiele innych wymiarów,byle by stosunek x do y wynosił jak 5 do 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-27T20:30:04+01:00
2 prostokątne ogródki mają równe pola.szerokość pierwszego wynosi 12m a drugiego 15m ile potrzeba m bieżącej siatki na ogrodzenie każdej działki, jeżeli długość pierwszej działki jest większa od długości drugiej działki.
oznaczam długość 1 ogródka x długość 2 ogródka y
stąd 12x=15y //:3
4x=5y
zauważmy, że np. liczby x=10 i y=8 spełniają równość, tj. 4*10=5*8
zatem pierwsza działka ma np.10metrów a druga 8 metrów długości
(oczywiście jest więcej rozwiązań, rozwiązaniem będą pary: wielokrotności 10n i 8n)
obwód prostokąta to: (10m+12m)*2=48m