1. Tata Zosi jest od niej 3 razy starszy, a zosia jest od niego młodsza o 30 lat. Ile lat ma Zosia?
2.Julek i Asia są w sumie o 6 lat starsi od swojego brata Michala ale każde z nich z osobna jest od niego młodsze: Julek o 7 lat, a Asia o dwa lata. Ile lat mają w sumie wszyscy
Proszę żeby były zapisane wszystkie RÓWNANIA +obliczenia
Thank you;)

2

Odpowiedzi

2010-03-21T19:42:38+01:00
Zadanie 1
x- wiek taty
y - wiek Zosi

y=1/3x
x=y+30

y=1/3x
x=1/3x+30

y=1/3x
x- 1/3x =30

y=1/3x
2/3x=30 / *3/2

y=1/3x
x=45

y=1/3*45
x=45

y=15
x=45

Odp.: Zosia ma 15 lat, a jej tata 45 lat.

Zadanie 2
Julek i Asia są w sumie o 6 lat starsi od swojego brata Michala ale każde z nich z osobna jest od niego młodsze: Julek o 7 lat, a Asia o dwa lata. Ile lat mają w sumie wszyscy

x-wiek Michała
x-7 - wiek Julka
x-2 - wiek Asi

x-7 + x-2= x+6
2x-9=x+6
2x-x=6+9
x=15
x-7 = 15-7=8
x-2 = 15-2=13

15+8+13=36

Odp.: Michał, Julek i Asia mają w sumie 36 lat.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:48:49+01:00
1.
Zosia ------ x
Tata ------- 3x
x = 3x -30
x-3x = -30
-2x = -30 /:(-2)
x = 15
Zosia ma 15 lat
Tata 45

2.
Julek ------ x-7
Asia ------ x-2
Michał ------ x
(x-7)+(x-2) = x+6
x-7+x-2 = x+6
x+x-x = 6+2+7
x = 15
Julek ------ 15-7 = 8
Asia ------ 15-2 = 13
Michał ------ 15
8+13+15 = 36
W sumie wszyscy mają 36 lat
1 5 1