Odpowiedzi

2010-03-21T19:13:38+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:17:13+01:00
3²+x²=√13²
9+x²=13
x²=13-9
x²=4
x=2

3²+x²=5²
9+x²=25
x²=25-9
x²=16
x=4

P trójkata=a*h/2
P trójkata=6*3/2
=9
6 4 6
2010-03-21T19:28:40+01:00
Narysuj trójkąt ABC z wysokością, która spada pod kątem prostym na bok |AB|. Oznaczmy ten punkt jako punkt D.
Oznaczmy Boki |BD|=x, |AD|=y, x+y=|AB|
Z trójkąta BDC stosując twierdzenie pitagorasa:

3²+ x²=5²
x²=25-9
x²=16
x=4
Teraz z trójkąta ACD stosując twierdzenie pitagorasa:
3²+y²=(√13)²
y²=13-9
y²=4
y=2
x+y=4+2=6 |AB|=6
pole trójkąta=6×3÷2=3×3=9(j)² j=jednostek
2 3 2