Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:24:30+01:00
X- liczba grzybów jadalnych
y-liczba grzybów trujących

{x+y=50 (to równanie przedstawia ilość uzbieranych grzybów)
{1x-3y=18 (to równanie przedstawia liczbę talarów)

{x=50-y
{x-3y=18

50-y-3y=18 |-50
-4y= -32 | : (-4)
y= 8

x=50-8
x=42

{x=42
{y=8
odp. 42 jadalne , 8 trujących
1 4 1
2010-03-21T19:28:40+01:00
8 trójacych poniewaz 8*3=24 42*1=42 i 42-24=18 czyli antek przyniósł 42 jadalne i 8 trójacych
1 5 1