1.Komin fabryczny rzuca cien dlugosci 40m. W tym samym czasie cien czlowieka o wzroscie 1,8m ma dlugosc 2m. Oblicz wysokosc tego komina.


2. Różnica pol dwoch figur podobnych jest rowna 150cm kwadratowych. Oblicz pola tych figur, jezeli ich skala podobienstwa jest rowna 2.

2

Odpowiedzi

2010-03-21T19:34:46+01:00
Ad1.
40m/2m=20-o tyle razy więcej rzuca cień komin od człowieka,więc długość komina to:
1,8m*20=36m

1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:40:23+01:00
Zad.1
x- wysokość komina
x - 40m
1,8m - 2m

x=40*1,8/2
x=36m

zad.2
P₁-P₂=150
P₁=2²P₂
P₁=4P₂

4P₂-P₂=150
3P₂=150
P₂=50
P₁=200

Proszę i liczę na naj :)
2 5 2