Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:44:14+01:00
1/5(x+1)+ 1/3(x+2) < 1/10(3x-2)+2
1/5x + 1/5 + 1/3x + 2/3 < 3/10x - 2/10 +2
1/5x +1/3x - 3/10x <-2/10 +2 -1/5 - 2/3
7/30 x < 28/30 / :7/30
x< 4
(x+5)/4 - (5x-1)/2 > (x+5)/8 - 6 /*8
2(x+5) - 4(5x-1) > x+5 -48
2x+10-20x+4 > x-43
-18x + 14 > x-43 /-14
-18x > x - 57/-x
-19x > -57 / :(-19)
x< 3
1 1 1
2010-03-21T19:44:28+01:00
A) ⅕(x+1)+⅓(x+2) < 1/10 (3x-2)+2 /*30
6(x+1) + 10(x+2) < 3(3x-2) + 60
6x + 6 + 10x + 20 < 9x - 6 + 60
16x + 26 < 9x + 54 / - 26
16x < 9x + 28/ -9x
7x < 28/:7
x < 4
b) (x+5)/4 - (5x-1)/2 > (x+5)/8 - 6 /*8
2(x+5) - 4(5x-1) > x+5 -48
2x+10-20x+4 > x-43
-18x + 14 > x-43 /-14
-18x > x - 57/-x
-19x > -57 / :(-19)
x< 3
2010-03-21T20:01:00+01:00
A) 1/5(x+1)+1/3(x+2) < 1/10(3x-2)
1/5x+1/5 + 1/3x+2/3 < 3/10x - 2/10 / *30
6x+6+ 10x+20 < 9x-6
16x+26 < 9x-6
16x-9x < -6-6-26
7x < -38 /:7
x < -5,43


b) (x+5)/4 - (5x-1)/2 > (x+5)/8 - 6 /*8
2(x+5) - 4(5x-1) > x+5 -48
2x+10-20x+4 > x-43
-18x + 14 > x-43 /-14
-18x > x - 57/-x
-19x > -57 /:(-19)
x < 3

Mam nadzieje, że pomogłam
Pozdrawiam!!!
1 4 1