Odpowiedzi

2010-03-21T19:37:12+01:00
Dwunastnica - trawienie cukrów i tłuszczy(węglowodanów)
żołądek - nadtrawianie białek
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:38:03+01:00
Trawienie tłuszczy odbywa się w dwunastnicy i jelicie cienkim pod wpływem enzymów lipolitycznych (lipazy, fosfolipazy).
Trawienie białek rozpoczyna się w żołądku, a kontynuowane jest w dwunastnicy.
W trawieniu węglowodanów biorą udział enzymy amylolityczne. Odpowiadają one za hydrolizę wiązań glikozydowych w cukrach, w środowisku obojętnym (jama gębowa) oraz lekko zasadowym (dwunastnica, jelito cienkie).
3 5 3