Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:34:07+01:00
Proporcja
80g - 100%
x - 5%
x=80*5/100=4g - masa soli w naszej solance

masa roztworu drugiego 80g + 20g =100g

100g - 100%
4g - x

x=100*4/100=4%

Odp. Stezenie solanki po dolaniu 20g wody wynosi 4%.

licze na naj :)
18 4 18
2010-03-21T19:39:54+01:00
Do 80g solanki o stężeniu 5% dolano 20g wody. Oblicz stężenie otrzymanego roztworu. Zapisz obliczenia.

ms - masa substancji
mr - masa roztworu (ms+woda)
Cp - stężenie procentowe

Cp=(ms/mr)*100%

mr1=80g
Cp1=5%
mH2O=20g
mr2=mr1+mH2O
ms1=ms2 (gdyż dolewając rowy zmieni się tylko masa roztworu)

Cp2=?

OBLICZENIA DLA Cp1:
5=(ms1/80)*100
5=100ms1/80
5=10ms1/8 obustronnie mnożę przez 8
40=10ms1 obustronnie dzielę przez 10
ms1=4 [g]

OBLICZENIA DLA Cp2:
ms2=4g
mr2=80g+20g=100g
Cp2=(4/100)*100=400/100=4[%]
3 3 3
2010-03-21T20:19:36+01:00
0,05*80=x(80+20)
40=100x
x=0,4 * 100%=40%
4 1 4