Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:42:43+01:00
1.-15x-4=-2x+24
-15x+2x=24+4
-13x=20 /:(-13)
x=1.5
2.-30-5=3x+7x
-35=10x /:10
x=-3,5
3.-18-20=-5x-8
-18-20+8=-5x
-20=-5x /:(-5)
x=4
1 1 1
2010-03-21T19:46:57+01:00
1.
-15x-4=-2x+24
-15x+2x=24+4
-13x=28
x=-2²/₁₃

spr:
-15*(-2²/₁₃)-4=-2*(-2²/₁₃)+24
32⁴/₁₃-4=4⁴/₁₃+24
28⁴/₁₃=28⁴/₁₃


2.
-30-5=3x+7x
-3x-7x=30+5
-10x=35
x=-3,5

spr:
-30-5=3*(-3,5)+7*(-3,5)
-35=-10,5+(-24,5)
-35=-35


3.
-18-20=-5x-8
5x=-8+18+20
5x=30
x=6

spr:
-18-20=-5*6-8
-38=-30-8
-38=-38
1 1 1