Pan Jan wpłacił 1200zł do banku Fortuna, w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 8% w stosunku rocznym. Ile wyniosą odsetki od tej kwoty po roku, a ile złotych pozostanie z nich panu Jankowi, jeśli od kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20%? Zapisz Obliczenia

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:43:11+01:00
1200zl- kwota początkowa
oprocentowanie: 8%

1200,- •8%= 96,- w stosunku rocznym (odsetki)

od odsetek odprowadzamy podatek 20%.
czyli ¹/₅ zabieramy od 96,-

96,-•20%= 19,20 zl.
96-19,20= 76,80 zl.

Odp: Odsetki po roku wyniosą 96 zl. a po odprowadzeniu podatku w wysokości 19,20 zl zostanie mu 76,80 zl.
2010-03-21T19:47:03+01:00
Kapitał k=1200
oprocentowanie p=8%
czas t=1 rok
odsetki d=?
d=k*p*t
d=1200*8%*1
d=1200*0,08
d=96
Całe odsetki d=96 zł
Po potrąceniu 20%:
96-96*20%=96-96*0,2=96-19,2=76,80zł
Odp.
Odsetki od tek kwoty wyniosą 96 zł, a po potrąceniu 20% podatku 76,80zł
pozdrawiam:)