Odpowiedzi

2010-03-21T19:49:28+01:00
hydrogamia – zapylenie przez wodę rogatka
anemogamia (wiatropylność) – zapylenie przez wiatr sosna
zoogamia – zapylenie przez zwierzęta, np.:
chiropterogamia – zapylanie przez nietoperze
ornitogamia – zapylanie przez ptaki kolibry
entomogamia (owadopylność) – zapylanie przez owady pszcziły
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-21T19:53:23+01:00
. Autogamia (samozapylenie) – do zapylenia dochodzi w obrębie tego samego obupłciowego kwiatu. słonecznica
Geitogamia (zapylenie sąsiedzkie) – to zapylenie między różnymi kwiatami tego samego osobnika.np. pollen
Ksenogamia – to zapylenie krzyżowe, czyli pomiędzy kwiatami różnych osobników. konwalia majowa:)
Mam nadzieje, że pomogłem:)
5 4 5
2010-03-21T19:59:10+01:00
Wiatropylne
np.leszczyna
owadopylne
np. Wiktoria królewska
Zapylane przez zwierzęta
np.jakieś rośliny tropikalne
5 3 5